Gedoe in het team? 

 
We werken vaak met medewerkers en teams waar het niet lekker loopt. Veelal is het de leidinggevende die bij ons aanklopt om de boel recht te trekken. Om het gezamenlijk te hebben over waar het echt over moet gaan. 
 

Als een team niet goed samenwerkt, ligt de oorzaak vaak in de onderlinge communicatie. Medewerkers praten langs elkaar heen, begrijpen elkaar niet of halen oude koeien uit de sloot. 

Team coaching zorgt voor onderling begrip en herstel van vertrouwen. Wij attenderen real time op ineffectieve communicatiepatronen. Zodat het doel van het team weer belangrijk is, en niet het gedoe. 
Meer info

Team Ontwikkeling

 
Loopt de samenwerking prima, maar heb je het idee dat er meer in zit? Houden teamleden elkaar onbewust tegen of wordt er meer tijd besteed aan elkaar dan aan jullie doel?
 
Dan is het tijd voor een opfrisser voor je team. 
We schudden het team en de doelstellingen eens goed door elkaar zodat je er weer opnieuw naar kunt kijken. Wat blijven jullie doen? Wat beslist niet meer? En werken jullie nog steeds op de goede manier met elkaar samen? 
 
 
Meer info

Sociale Acquisitie

 
In deze training begeleiden we je bij het eigen maken van effectieve en leuke (!) acquisitie vaardigheden. Echt waar, het kan! 
 
Ook in de non-profit sector zijn verkoop vaardigheden belangrijk. Het gaat dan vaak niet om verkopen voor geld, maar wel met het doel naamsbekendheid, bestaansrecht of bewustwording te verkrijgen. Of om een positieve actie uit te lokken. We noemen het dan vaak geen verkoop, maar sociale acquisitie. 
 
 
Meer info

Klagen kan altijd nog 

 
In gesprekken hebben we het snel over problemen. Over dat wat niet goed loopt. Door de problemen niet te negeren maar te erkennen, kun je daarna de aandacht richten op ‘er mee om gaan’. 
 
Oplossingsgerichte vragen stellen stuurt in de richting van oplossingen. Prettig in klantgesprekken, teams, maar ook in scholen, gezinnen en samenwerkende organisaties.
 
In deze training leren deelnemers de focus te verleggen van probleem naar oplossing. Met bijbehorende communicatietechniek. Klagen kan immers altijd nog. 
 
Meer info

‘Jullie doen toch geen rollenspel!?’

 
Om bewuste keuzes te maken in je reactie zijn rollenspelen een goede tool. Echter een te uitdagend rollenspel doet meer kwaad dan goed. Een vervelende ervaring in het verleden kan iemand in elke volgende training blokkeren. 
 
Als we uitdagen om het anders te doen slaan mensen nog wel eens dicht. Geen goede basis om te leren. We schakelen dan naar ‘demo rollenspelen’.  Daarbij doen de trainers het rollenspel, maar souffleren de betrokkenen de tekst. Wel zo veilig en laagdrempelig. 
Meer info

Belbin Teamrollen

 
Wij zijn Belbin Teamrolmanagement gecertificeerd. Belbin geeft inzicht in het  functioneren in het team. Het model onderscheidt op basis van onderzoek bij teams negen verschillende teamrollen en gaat ervan uit dat teams het beste functioneren als alle rollen vervuld worden.
 
Middels 360 graden feedback krijg je inzicht in je eigen teamrollen en over hoe anderen jouw rol zien. Het geeft inzicht in patronen waardoor ruimte ontstaat voor begrip en verandering. 
 
Belbin teamrollen geven op zichzelf al veel inzicht, maar kan ook heel goed ingezet worden als onderdeel van een breder team- of verander traject.
 
We zijn geaccrediteerd voor het geven van Belbin trainingen door CMB (Rob Groen) en aangesloten bij het Belbin Gilde Nederland.
Meer info

Onze klanten zeggen

Ik ben deze fantastische trainsters erg dankbaar voor hun bijdrage aan onze organisatie! Annemarie & Babette hebben ons echt verder geholpen. De attitude van de deelnemers tegenover acquisitie is in slechts twee dagdelen radicaal omgedraaid. Ik had niet verwacht dat we zo ver zouden komen.
In het kader van de teamontwikkeling van ons Managementteam hebben wij Annemarie en Babette gevraagd ons te begeleiden met een Belbin Teamrol traject. Ze hebben ons uitstekend begeleid.

In de praktijk heeft dit tot begrip voor elkaar geleid, en er wordt beter beoordeeld wie een bepaalde taak op zich kan nemen”.
Niet eerder zo’n luchtige en grappige training gevolgd over veranderen. De vloer wordt beplakt en voor ik er erg in had speelt Babette de tegenstribbelende medewerker en Annemarie de teamleider.  De één daagt de ander uit te veranderen, omdat de organisatie dat nodig heeft. Humoristisch en veel tips om een constructief resultaat te boeken. Zodat de veranderingsbereidheid vergroot wordt. En je er lol in krijgt.
Ze zijn creatief, kunnen goed improviseren & bijsturen. Ze zijn altijd enthousiast, hebben lef, en voelen exact aan wat ik als klant nodig had.